מערכת החינוך

התוכניות שלנו מאושרות בגפן – תכנית 4591 לסדנאות לתלמידים ותוכנית 19425 לצוותי חינוך

דיתיאטרו – תאטרון אינטראקטיבי ייחודי שמספק לתלמידים כלים לחיים.

כמה חשוב לנו להעביר לתלמידים תכנים ומידע בתחומים שונים – ערכיים, חינוכיים, חברתיים, אישיים, רגשיים, לעזור להם להתבונן על עצמם, על החברה סביבם, על העולם, להסיק מסקנות, להבין, לראות תובנות, לזרוע אצלם זרע קטן של שינוי.

וכמה זה קשה!! לתפוס את תשומת הלב שלהם, שלא לדבר על הקשב שלהם, לגרום להם להקשיב, לשים לרגע את הציניות בצד, להתבונן באמת, ברצינות.

גילינו שאחת הדרכים הקסומות לעשות את זה – היא דרך חוויה והומור.

פיתחנו שיטה שבלי לשים לב מורידה מחסומים, ממוססת ציניות, פותחת אוזניים ועיניים ויוצרת מרחב להקשבה ושיתוף.

איזה תוכן?

יו ניים איט – כניסה לכיתה חדשה, אני והחבר'ה – מיומנויות חברתיות, לחץ חברתי, התמכרויות בגיל ההתבגרות, זהות, תקשורת בין המינים, ווייז למתבגר, נערכים לחופש הגדול, מקונפליקט לדו שיח ועוד…

למעשה – אנחנו בונים את הסדנאות על פי דרישה.

הצוות שלנו בדיתיאטרו מורכב מאנשי חינוך ותיאטרון, אנחנו פועלים כבר מעל 20 שנה עם קשת רחבה של גופים וארגונים במטרה לקדם יעדים חינוכיים, ערכיים, מקצועיים וחברתיים.

יש לנו סדנאות לתלמידים, סדנאות לצוות חינוך, סדנאות להורים וסדנאות משולבות.

כל הסדנאות שלנו מתבססות על 4 עקרונות:
1. תיאטרון – אימפרוביזציות סימולציות ומשחקים הלקוחים מעולם התיאטרון.
2. הומור – זה חייב להיות מצחיק – כדי שהקהל ירצה להקשיב
3. שיתוף קהל – אצלנו הקהל הוא חלק מהסדנה. התלמידים משתתפים עם השחקנים בתרגילים. לפעמים כל הכתה ולפעמים ניקח מתנדבים מהקהל.
4. תחום תוכן – המומחיות שלנו היא לקחת תחום תוכן לדבר עליו, לנתח, להדגים, לשקף – כל זה דרך תיאטרון.

 

הגעתם עד כאן? קבלו במתנה 10 משחקי גיבוש לפתיחת שנה!

העקרונות שמובילים אותנו:

למידה בדרך עקיפה במציאות מדומה, המספקת מרחב תרגול.
המשחק מתקיים בתוך מסגרת מוגנת של כללים, המאפשרת לאלה הלוקחים בו חלק, להסתכן, להעז מבלי לחשוש מן התוצאות. המשחק יוצר הזדמנויות ללמידה אותנטית המאפשרת ללומד ליזום,  לאלתר, למלא תפקידים שונים, ליצור פתרונות לבעיות ולהביא לידי ביטוי את ייחודיות וכישרון התורמים לתחושת מסוגלות ומגבירות ביטחון עצמי.

תרומתו של ההומור ידועות ונחקרו רבות בהקשרים של חינוך, למידה, הטמעה, פתיחות, יכולת מקרבת ועוד. אנו משתמשים בהומור ככלי "פותח", המאפשר למידה דרך חוויה ובגובה העיניים. להומור תרומה רבה במספר מישורים:

* חברתי: להומור פונקציה חשובה כזרז לקידום יחסי אנוש ולשיפור חברתי והתמודדות ( coping ) בתנאי לחץ פיזיים וחברתיים ממושכים.

* ראייה מחדש ( reframing):  הומור מעורר תפישה חדשה של מצבים חברתיים ובכך תורם לשיפור מצבים אלה ומאפשר השתחררות מדרך חשיבה מקובעת.

* קשר ( communication): שימוש בהומור פותח ומקדם ערוצי קשר בין הדובר לשומע. בכך דומה הומור לאחד התפקידים של שימוש בשפה. בנוסף, הומור עצמי מחזק את הזהות הקבוצתית של המשתמשים בו.

* נטרול מתחים ( relax tension): הומור משמש כמפיג מתחים במצבים חברתיים. כאשר נוצר מתח רגשי במצב חברתי, הומור גורם לתגובה ספונטנית של צחוק המפיגה את הרגשות השליליים.

שיתוף קהל – למידה פעילה - למידה חווייתית המאפשרת ללומדים לגלות מעורבות פעילה בהיבטים שונים: רגשית, קוגניטיבית, מטה-קוגניטיבית, חושית-תנועתית; מעורבות בשלבי הלמידה השונים.

תחום תוכן – באמצעות הכלים איתם אנו משתמשים ניתן לעסוק בכל תחום תוכן חינוכי, ערכי או הקשור במיומנויות רכות ((SOFT SKILLS). אנו משתמשים בכלים שברשותנו לבניית סדנאות המותאמות למערכת החינוך.

בואו נתחיל דיאלוג!

מילים שעושות לנו נעים...

"לאביעד!
מבקשת להביע  הערכתנו הרבה על הגעתך לכנס המנהלים והצגת המיזם שהובלת בביה"ס.
הדרך בה הוצגה התכנית, ההתלהבות ותיאור ההשפעה שהייתה לדברים  – עוררו עניין רב בשומעים ורצון לקדם תהליכים דומים בבתי ספרם.
תודה וישר כח!"

 דפנה, אורטוב

"אריאל ואביעד היקרים,
שימחתם אותנו בחגיגת העשור לחוג לניהול בגורדון והייתם מעולים! הסימולציות היו אותנטיות ושיקפו את הנעשה בשטח, והצגתכם הייתה נפלאה.
גם שיתוף הסטודנטים היה מעולה!…בהחלט עניתם על הציפיות והסטודנטים ממש נהנו. אהבתי במיוחד שהדברים שלכם התאימו לכל הקהל הרחב- חילוניים ודתיים,
ונאמרו בשפה מכובדת וראויה.כל הכבוד לכם!
בתודה ובהערכה,ניצה"

 ד"ר ניצה שוובסקי
 ראש החוג ניהול וארגון מערכות חינוך .M.Ed
 האקדמית גורדון, המכללה לחינוך, חיפה

"עם סיומו של כנס פרחי ההוראה המצוינים של תכנית רג"ב (…), אנו רוצים להודות לך על השתתפותך בסדנאות עם הסטודנטים והסטודנטיות מתכנית רג"ב,
כהכנה לקראת יציאתם ויציאתן לעבודה.מצאנו לנכון לקיים בכנס סדנת סימולציות בשותפות עם צוות שחקנים, על מנת ליצור לסטודנטים ולסטודנטיות מפגש
עם סיטואציות יום יומיות, הדורשות מחשבה ועיבוד. היכולת לשלב משחק והנאה עם חשיבה מעמיקה ויצירתית בנושאי ליבה של עבודת המורה הינה יכולת
מופלאה ומוערכת, המשובים שקיבלנו מהסטודנטים מעידים על שביעות רצון גבוהה ביותר מן הסדנאות – ישר כח.
אנו מודים לך על השתתפותכם ועל לקיחת חלק משמעותי בכנס.
רוב תודות"

ד"ר ורדית מקלר-פיק
ראשת רג"ב, תכנית המצוינים הוראה
במכללות האקדמיות לחינוך במדינת ישראל

"הפעילות הייתה מ ע ו לה !!
שני השחקנים מאיר והילה היו מקצועיים, נעימים וסבלניים, הצליחו להניע את הילדים ולעניין אותם.
הייתה אווירה מאוד נינוחה במהלך הסדנה וחלק מהתלמידים ניגשו לשחקנית בסוף להודות לה ולשתף שהיה להם כיף."

רנה קאסין

"ראשית אני רוצה לומר לך שהצוות שהגיע לכאן היה מקסים. מחוויית המורים את הסדנאות הן היו מוצלחות ביותר. (…) המנחים הצליחו להעביר לקבוצות לא פשוטות את המסר. הם הצליחו, במרבית המקרים, לסחוף את התלמידים. זה לא היה פשוט, אבל בסופו של דבר התלמידים התמסרו. לאחר הסמינר הועבר משוב בכיתות, כמעט אצל כל התלמידים ההפעלה של דיתיאטרו קיבלה את הציון הגבוה ביותר. המחשבה המעמיקה, התאמת התכנים וכן התאמת המנחים לאפיוני הכיתות כפי שנשלחו אליכם אינן מובנות מאליהן. (…) אני מקווה שדרכינו תצטלבנה בהמשך ובהחלט אקח אתכם בחשבון בפעילויות הבאות ואמליץ כן לשנתונים האחרים."

מורן, בית ספר מקיף אזורי ברנר

"היה מדהים שאין דברים כאלה! כל המסע היה כיף. הם היו מדהימים, חמודים ומצחיקים. נהנו בטירוף! היה טוב חבל על הזמן! מעניין ומקורי. כל המורים והתלמידים עפו על זה."

טומי, אורט גבעתיים

"בשמי ובשם תלמידי מועצת התלמידים של תיכון ברנקו וייס ע"ש רבין במזכרת בתיה, תודה על סדנת מנהיגות בשילוב תאטרון בהנחיית ארז ובן. התלמידים נהנו, צחקו, התגבשו וקיבלו כלים מצוינים לעבודה. אמנם זה על קצה המזלג, אבל שווה המון. היה ערב חווייתי וכייפי. שילוב של הומור, משחקים, עניין, הפעלת התלמידים והעלאת סיטואציות מחיי הפעילות של התלמידים. כל הכבוד על ההשקעה, המקצועיות והערך המוסף."

סהר,קריית החינוך ע"ש יצחק רבין במזכרת בתיה

 

"צוות שחקני דיתיאטרו היקרים,
תודה על פעילות מעניינת ושונה לפתיחת נושא המיניות לשכבה יא. סדנה אינטימית במסגרת כיתתית מותאמת לצורכי הכיתה,
מאפשרת לכל תלמיד להשתתף, להביע עמדה ולהיות חלק בלתי נפרד מהפעילות ולא צופה מהצד. ישר כח!"

גלית, ויצ"ו הדסים

"רציתי להגיד תודה רבה על סדנאות ערכיות ומשמעותיות! היו הדים חיוביים מצד כולם. תודה מכל הלב."

סיתוונית, אורט כרמים, כרמיאל

חלק מחברינו לדרך