09-7496312

במה נוכל לעניין אתכם ?

ימים א-ה : 9:00 - 17:30

תמיד פתוחים לרעיונות חדשים

תפריט

סדנאות /הופעות לצוותי הוראה

סדנאות /הופעות לצוותי הוראה

 סימולטור מדלג – חדש!!!

די-תאטרו –  גוף מאמן העובד בארגונים ומסודות חינוך,
מציע כלי עבודה חדש להעצמת צוותי ההוראה במוסדות החינוך השונים.
מה זה ‘סימולטור מדלג’?
‘סימולטור מדלג’ הוא כלי עבודה המגיע אליכם, בו נציג תרחישים וסוגיות איתם מתעמת צוות ההוראה בחיי היום יום.
ננתח את התרחישים, כיצד פעל המורה? מה נכון לעשות? מה היינו עושים אחרת?
נצלם את הסימולציה, נצפה בה יחד ונשוב וננתח אותה.
וכמובן, נתרגל, נתרגל, נתרגל.
כל זאת עם הרבה הומור, שיתוף קהל והרבה נקודות למחשבה.

תקשורת אפקטיבית עם תלמידים והורים
הסדנא מגדירה מהי תקשורת נכונה בין שני צדדים ומתעמקת בכלים להשגתה:
התכוונות, הקשבה, קשר ארוך טווח ויצירת דיאלוג מלא.
מורה שמגיע “כדי להגיד”, לעולם לא ישיג את מטרותיו.
תקשורת אפקטיבית מצריכה אינטראקציה.

“רק בגלל הרוח” –  דילמות ערכיות לצוות ההוראה
הסדנא “רק בגלל הרוח”, מאפשרת למנהל להעביר לצוות המורים את הלך הרוח,
את התפיסה שלו הערכית והחינוכית על פיה ירצה שהמערכת תתנהל.
לא פעם נתקל המורה בתגובות שונות לסיטואציות דומות,
דבר המעלה את השאלה: ע”פ איזה סולם ערכים פועל המורה?
אם הוא תואם לסולם ערכי המנהל, או לתפיסה החינוכית של משרד החינוך?
האם קיימת שפה משותפת לכלל  צוות המורים?
על שאלות אלו ועוד, נוכל לדון במהלך הסדנא.
באמצעות הסדנא, נציג דילמות ארגוניות (בית ספריות)
ונוציא את המורה עם כלים להמשך.

“הזכות לחנך”
תחום ההוראה מהווה זירה מורכבת של התמודדות עם קהלים שונים:
סוגי תלמידים, צרכים מיוחדים, הורים, עמיתים.
זירה בתוכה מתנהל  המורה/ המחנך בתוך מערכת עמוסה של יעדים וחובות דיווח,
המביאות אותו, לא פעם, לתפקוד משימתי יבש  – סימון  “וי” על מטלות.
בין כל אלה הולך לפעמים לאיבוד המקום של החינוך.
ביה”ס נותר כלי אינסטרומנטלי להשגת ציונים ותעודות ולא מעבר לכך.
בסדנא נעסוק בהעצמת המורה והענקת כלים לפיתוח החשיבה
ולשיפור התפקוד במעבר ממורה ל”איש חינוך”.

התמודדות עם תלמידים
“דור המסכים” מספק אתגר לא קטן לצוות ההוראה.
סדנא העוסקת במיומנויות תקשורת עם תלמידים בגילאים השונים.

המורה כשחקן
סדנא העוסקת בהשוואה בין המורה העומד מול כיתה
ובין שחקן העומד מול קהל.
הסדנא נותנת מגוון כלים בנושא עמידה והתמודדות מול קהל.

מוטיבציה
במהלך שנת הלימודים יש רגעים קשים אך כאמור אין לנו את הפריבילגיה ליפול ברוחנו.
צריך להיות לנו מאגר מקומות מהם אנו שואבים כוחות חדשים.
המקומות מסביבנו צריך רק להיות מודע אליהם ולנצלם.

חשיבה יצירתית
איך שני הנושאים קשורים? פה דרושה יצירתיות, מחשבה מקורית, יציאה מהריבוע והבנה שברגע בו אנו זקוקים למשהו ופתאום רואים שאין לנו אמצעים להשיגו, צצה המחשבה היצירתית ומגלה לנו כיצד אפשר לצמצם דבר אחר ולהשיג את מבוקשנו.
כדאי אולי שנחסוך מראש…

דוגמא אישית ואישיות שהיא דוגמא
מתי אני בדמות המורה והמחנך? בשעות הלימודים כאשר אני בעבודה וליד תלמידים, או דווקא אחרי שעות הלימודים, בסביבה אחרת כאשר לא רואים אותי. האם אני מיישם את מה שאני מאמין בו במהלך שעות העבודה?

ניתן להזמין סדנאות המותאמות לצרכי הארגון