09-7496312

במה נוכל לעניין אתכם ?

ימים א-ה : 9:00 - 17:30

תמיד פתוחים לרעיונות חדשים

תפריט

סדנאות /הופעות לתלמידים:

סדנאות /הופעות לתלמידים:

20,000 מילים על מגדר

על פי מחקר שנעשה אישה ממוצעת דברת בממוצע
20,000 מילים ביום, גבר ממוצע מדבר 7,000 מילים…
עובדה, כביכול סתמית זו, אוגדת בתוכה את ההבדלים בין המינים.
ההבדלים הם ביולוגיים, חברתיים והתנהגותיים. שונות זו משפיעה על גברים ונשים כאחד.

להמשך קריאה >>

"להזיע על המובן מאליו" חדש!!!

למה אנחנו עושים דברים שאנחנו לא חייבים לעשות?
מה זה ייתן אם תגיד- כל הכבוד!
אתה לא חייב לומר להורה שאתה אוהב אותו, מה זה ייתן אם כן תעשה זאת?
איך אני מייצר תקשורת מקרבת ולא מרחיקה?

להמשך קריאה  >  


“וויז” למתבגר או המדריך למטייל בגיל ההתבגרות – חדש!!!
עולמו של הנוער מלא באטרקציות טכנולוגיות, מהירות, זמינות, אך גם בוטות פרובוקטיביות ואכזריות.
ככל שנקצין, כך נזכה ברייטינג.
רגע אחד אנחנו על גג העולם ושנייה אחר כך כבר לא יזכרו אותנו במקרה הטוב,
או נפגע במקרה הרע.
די תאטרו פיתחה סדנא מותאם תקופה ושפה, קצרה וקצבית.
הסדנא נותנת כלים למתבגר לנתב את חייו בזהירות, לקבל החלטות מושכלות
ולפתח אחריות חברתית כלפי מעשיו.
הסדנא תעסוק בנושאים הבאים:
הקלות  והאחריות בלחיצת “like” ו share””.
מחיר הסתתרות מאחורי מסכים.
לחץ חברתי וחרמות  בוואטסאפ.
אלימות מינית.

דמוקרטיה (מתאים ליום הזיכרון ליצחק רבין)
“דמוקרטיה אינה אוסף של הסכמות אלא הרמוניה של ניגודים” (שמעון פרס)
ההבנה של משפט זה ובחינת הכלים ליישומו, מאפשרת לחברה לחיות יחדיו תוך מתן כבוד ותקווה לעתיד.

מקונפליקט לדו שיח
“..הוא חשב שאמרתי, היא שמעה שעשית, והם בטוחים שהם צודקים..” ומכאן הבחירה בין דו – שיח לאלימות היא ביד כולנו, תרתי משמע
לסביבה תפקיד משמעותי, אני מרוויח או מפסיד באופן אישי- וכולנו מחפשים כלים להתמודדות.

קבלת השונה
כולנו אוהבים למשוך תשומת לב, אך כשמישהו מולנו עושה זאת קשה לנו לקבל זאת.
האם הוא מתחרה בי או שפשוט קשה לי להבין אותו?
בגיל ההתבגרות השוני והמגוון גדולים אבל היכולת למצוא את המשותף ולהתמודד עם האחר נדחקים הצידה.

זהות- מעגלי שייכות
מה אתה יותר: יהודי, ישראלי או בן אדם? ככה פתאום באמצע החיים?!
דווקא כשאנחנו לא  מוכנים, עולות שאלות עמוקות וכשאנו מנסים לתת עליהן תשובות,
אנו מגלים שזה תלוי בכל כך הרבה גורמים ….
נק’ בהן נעסוק:
– איך אני בונה את הזהות שלי?
– מה חלקם של אחרים בבניית הזהות שלי?
– האם הזהויות הן סטריאוטיפיות. החברה מדביקה לי זיהוי מסוים, על סמך מה?
– עד כמה אני משקיע בלדעת ועד כמה נוח לי לבנות זהות בלי לדעת אלה להתבסס על מה אני חושב שאני יודע.
– מי אני? הפעולות שלי מגדירות את עצמי
– הקושי של להיות מזוהה עם קבוצות מסוימות כחולייה בשרשרת.
– יש בידי היכולת להשפיע, לשנות, ולהיום גורם משמעותי בבחירת הזהות שלי.
– בחירה: היכן אני ממקם עצמי בתוך מצב קיים קבוצה.

מעגלי אחריות והשפעה
הסדנא עוסקת במעגלי ההשפעה והמעורבות של התיכוניסט הכוללים את חבריו , את משפחתו את היישוב בו הוא חי, את מדינתו. מתי חשוב לא להשפיע? מתי לעשות? מתי יוותר מראש ויעדיף לא להיות מעורב?

תרבות נהיגה
“סע לשלום המפתחות בפנים”
ארבע מילים שהפכו לנכס צאן ברזל בעברית אך גם מעלות שאלה:
האם הן מתקיימות ביחד? והאם כשהמפתחות בפנים אכן נוסעים לשלום.
נהיגה היא תרבות שכוללת בתוכה שפה, כללים, סובלנות וסבלנות. את האגו אנו אמורים להשאיר בצד.
נקודות לדיון בסדנא:
*רשיון נהיגה – משהו חדש שנכנס לחיים ומלווה בחששות, לחץ אופוריה ועוד.
*מה עלי לעשות רגי לפני שאני מתחיל בנהיגה: הסרת מכשולים, סילוק גורמים מעכבי הקשה, תכנון נסיעה וכו.
*השפה כיכולת חיבור בין אנשים בעלי מטרות שונות אך אמצעים דומים: איתות, תמרורים, אביזרי רכב וכו…
*”לתת” ולא רק “לקחת” – היכולת להצליח בכביש תוך קבלת האחר.
*ניצול היתרונות במספר רב של משתתפים (על הבמה כמו על הכביש) לעומת החסרונות כאשר אתה לבד.

השארת חותם חיובי
מי יקבע מה יהיה החותם שאשאיר בבית הספר?
חותם של  הרס וחבלה או של דובדבן קטן ואיכותי?
האם אתן לסביבה להכתיב לי ? פוקוס קטן על רגע סיום בית הספר.

מנהיגות עצמית
הפעילות עוסקת במתבגר ובמעבר שלו מהיותו חלק מקבוצה, להיותו בוגר
שמנהיג את עצמו, שמקבל החלטות, שעומד על שלו ושלוקח אחריות.
כל זאת תחת השפעות הסביבה (חברים, הורים, מורים…)

מרד הנעורים”- יחסי הורים מתבגרים
יחסי הורים מתבגרים הם עניין מורכב. כיצד עושים זאת? האם אני הורה או חבר? מהם קולות הרקע המשפיעים על המתבגר?
מהם הכלים העומדים לרשות שני הצדדים? כיצד מגשרים על הפערים?
קיומו של דיאלוג הוא המפתח להתמודדות עם הבעיות העולות בתקופה.

לחץ חברתי וקבלת החלטות
החיים מזמנים לנו, לא פעם, שהייה משותפת עם אנשים אחרים, לעיתים, זרים לחלוטין.
עד כמה אנשים משפיעים על החלטותינו ומדוע? לכל בחירה יש תג מחיר

מסע ארוך אל תוך הלילה” – התמכרויות בגיל התבגרויות
“צועדים בשדה, מוקפים אין ספור פרחים יפים וריחניים”
גיל ההתבגרות דומה לצעידה זו והפרחים של גיל ההתבגרות, אותם נרצה לקטוף,
בהם נרצה לגעת, יכולים להתגלות מהר מאוד כהתמכרות אל האחר, אל המיוחד,
אל האטרקטיבי ….התמכרות שממנה יהיה קשה להיגמל.

הוא והיא
זוגיות היא דבר שרובנו מעוניינים בו, אך האם אנו יודעים גם להחזיק בו?
הקשבה, ציפיות, אכזבות וזווית שונה של הרגעים שנחשבים ליפים ביותר בחיינו.

תקשורת בין אישית 
תקשורת בין אישית מורכבת מבחירות שאנו עושים מתוך מודעות לעומת פעולות שנעשות באופן אוטומטי.
לפעמים כאן טמונה הסיבה לטענה: אבל אמרתי ש… מה לא היה ברור???

גיבוש כתה
בסדנא ניצור לתלמידים שהולכים לבלות יחד מספר שנים חוויה משותפת.
נאיר להם נקודות לגבי היכולת ללמוד יחד, ולהפיג חששות פנימיים שקיימים אצל רבים מהם.
נדבר על שבירת סטראוטיפים, על חשיבות הפרגון , ועל התפקידים השונים שקיימים בכתה, אם חברתי, אם כמנהיג,
העיקר לקחת חלק.

כניסה לכיתה חדשה
הגעה למקום חדש היא דבר טבעי במהלך החיים, מצריך אומץ וביטחון
אך בפועל אני מפעיל הרבה מאוד מחסומים מול אחרים ובעיקר מול עצמי.
הסדנא עוסקת במתן כלים לנער/ נערה עם היכנסו למסגרת חדשה,
כאשר הם מתמודדים עם נוער אחר ששופט אותם ו”נלחם” איתם על מקום ומעמד.

תקשורת בין המינים
גיל ההתבגרות, תחילת המיניות, מתחילים חיזורים, מתחילות הכרויות.
איך אני מתמודד עם זה,? איך אני ניגש לזה-האם אני בכלל רוצה?
אילו קשיים יש לנו כשאנחנו מנסים להתקרב לצד השני.
למה זה כ”כ קשה ומביך להתחיל…
התמודדות עם דחייה, מה תפקיד החברה מסביב?
שבירת סטיגמות – מה משפיע עלי? מה אני מחפש בצד השני?
קווים אדומים –  “כשאת אומרת לא למה את מתכוונת?

תרבות הדיון והשיח
מטרת הסדנא:
לייצר מצע של תרבות שיחה בתוך כיתה – שיח רב משתתפים.
איך שואפים בדיאלוג לקבלה והכלה – תכנים שזרים לי מאנשים שאינני מסכים איתם.
איך הופכים את השיחה למקום בו ניתן לדבר על כל דבר?
איך מקיימים רב שיח בכיתה שהרבה ילדים מדברים ומגיבים בו זמנית?

קבלת החלטות לקראת התיכון (מתאים ליום בחירת מגמות)
המעבר לתיכון מהווה צומת דרכים בחיי המתבגר. לקראת המעבר עליו לקבל החלטות רבות ,
כאשר ברקע “רעשים ” רבים , הורים , מורים, חברים….
נקודות בהן עוסקת הסדנא:
מי אתה שאני אקשיב לך? – למי באמת אנחנו מקשיבים.
לבחור מגמה? לבחור כיוון? לבחור חברים? – עזבו אותי מהשטויות האלה.
“אני בדר”כ לא עושה דברים כאלה”… אז מה קרה?
מהם המחירים שאני מוכן לשלם? בקשר ללימודים, בקשר עם המין השני, בקשר עם ההורים.

הכנה לצה”ל
סדרת המפגשים בנושא הכנה לצה”ל,
מאפשרת לתלמיד/ה להציף את החששות שעולות מהנושא, להגדיל את תחום הידע וכך להפחית לחצים.
חשוב להיכנס לנושא בצורה מושכלת ולהבין מה המסלול אותו ירצה לבחור לעצמו.
הדגש בסדרת הסדנאות הוא על שירות משמעותי, שירות איכותי המתואם ליכולות התלמיד/ה.
הסדרה כוללת 3 יחידות של פעילות:
1. “אני מקבל החלטות” – יום סדנאות סביב נושא הגיוס לצה”ל
לחץ חברתי הוא שינוי בהתנהגות של הפרט כתוצאה מהקונפליקט בין רצונו לנהוג ככל העולה על רוחו לבין הצורך בהשתייכות והדחף להתאים עצמו לחברה שסביבו.
2. סדנת דילמות
הסדנא מורכבת מהצגת תרחישים בהם יתקל התלמיד/ה במהלך תהליך הגיוס לצה”ל,
רגע לפני הצו הראשון ועד שרשרת החיול. התרחישים שיוצגו ע”י השחקנים, ימחישו את הסיטואציות איתם יתמודדו התלמידים, יאפשרו הצפה של הדילמות, ניתוחן ומתן כלים להתמודדות במצבים השונים.
3. סיפור אישי
מפגש עם איש צבא, הכרות עם המערכת, סיפור ממקור ראשון.

חברה ישראלית – דיאלוג או אלימות?
בדמוקרטיה מתקיים פלורליזם- ריבוי דעות- שוני גדול בין בני אדם מצריך סבלנות וסובלנות לזולת. הדיאלוג הוא כלי חשוב בין צבורים ובין קהילות.
אני יודע, אני חושב, אני מרגיש
מה מתוך הדרכים האלה באמת מוביל אותי כאזרח בקבלת ההחלטות.
מהם הקווים אדומים שלי?
מותר וחשוב להתווכח על הכול, לא חייבים להסכים אך חשוב לעשות הפרדה
בין העושה למעשה – בין הדובר לתוכן דבריו.
זכותי !!! אכן כך?
להיות אזרח בחברה דמוקרטית זה הרבה חובות, הרבה זכויות ומלא אחריות !
הזכות שלי נגמרת באותו מקום בו מימושה פוגע בזולת.ועוד מגוון סדנאות ייחודיות המותאמות לתלמידים שלך …. 

ניתן גם להזמין סדנאות המותאמות לצרכי הארגון